YAŞAMI BÜTÜNSEL OLARAK ELE ALIYOR

Bugün şiirsel tasarımlardan bahsetmek için kompleks kriterleri sayacak olursak; bunları insani deneyimler, sosyal tavırlar, global, ekonomik ve politik konuları fiziksel ve psikolojik etkileşimler, form, vizyon ve çağdaş kültürü geniş bir kapsamda algılama arzusu olarak özetleyebiliriz. Üretim için ise farklı kriterler geçerli; sermaye yatırımı pazar payı, üretim kolaylığı, dağıtım, büyüme, mümessillik, ürün koruma, servis, performans, kalite, çevresel koşullar ve sistem güçlendirme… Bu faktörlerin birleşimi objeleri, bilgi kullanımını, fiziksel alanı, görsel kültürü ve çağdaş insani deneyimlerimizi şekillendiriyor. Bu sayılabilir yapılar ise iş yaşamımızı, kimliğimizi, markamızı ve değerimizi belirtiyor. Benim mesleğim güzellik yaratmak. Ayrıca her ayrı iş kolu da güzelliği dikkate alarak gözetilmeli. Sonuç olarak bu insanlığın kollektif bir ihtiyacı.

İnanıyorum ki, gerçekten çok farklı bir dünyayı kurgulayabiliriz – çağdaş ilhamlarla dolu objeler, alanlar, dünyalar, ruhlar ve deneyimler… Daha en başından beri tasarım, dünyamızın kültürel şeklini belirledi. Sistemler tasarladık, şehirler eşyalar. Dünya problemlerine işaret ettik. Tasarım artık bir problem çözme metodu değil, özenle inşa edilmiş dünyamızın güzelleştirilmesi demek. Tasarım yaşamımızı şiirsel, estetik, deneyimsel ve duygusal olarak daha da iyi bir hale getirmek demek. Benim gerçek arzum insanların zamanın gerçek çizgisinde yaşaması, çağdaş dünyaya katılması, kendini nostaljiden, geçmiş geleneklerden, eski ritüellerden, kitcsh olandan ve anlamsızlıktan kurtarması. Bu dünyadaki gerçek zamanın farkındalığıyla yaşamalıyız. Eğer insan doğası geçmişte yaşamaya kurgulanmışsa, dünyayı değiştirmeye insan doğasını değiştirmekle başlamalıyız.

Bir cevap yazın