ŞEFİK ABAS İLE TASARIM ŞİRKETLERİ HAKKINDA SÖYLEŞİ

DESİGN-LESS’in kimliğinden bahseder misiniz?
Dinamik ve modern.

DESİGN-LESS’te neler bulabiliriz?
Burada modern tasarıma sahip fonksiyonel tasarımlar bulunuyor. Bunların içinde özellikle “mix” adını verdiğim bar ünitesi çok ilgi görüyor. Bu sene “archeo-less” adında yurtdışı satışına yönelik yeni bir çizgi ekledim koleksiyona. Koleksiyonun tarzına baktığınızda modern bir çizgiye sahip arkeolojiyi işlediğimi görebilirsiniz. Türkiye’de arkeolojiye çok önem veriliyor. İşlerime birazda kendi kültürümüzden birşeyler katmak istedim. Şu anki koleksiyonumuzu Hititler üzerinden yarattık ama ileride farklı temalar olacak.

Tasarım aşamasında sizi neler yönlendiriyor?
Tarihimizi ön plana çıkarmayı amaçlıyorum. Özellikle Hititleri işlememin sebebi; onların Anadolu’daki ilk uygarlık olmaları. Design-less’teyse üç boyutlu düşünmeye çalışıyorum. Örneğin; “palet” isimli bir oturma grubunu tasarlarken fabrikalarda kullanılan bir ürünün çıkış noktası olarak belirledim ve onun üzerinden ilerledim. Mix’i tasarlarken de bar oluşumunu bir bar seviyesine çıkardım. Genel olarak bakıldığında tarzımda bir bütünlük var ama bir şeye takılı kalmayı sevmiyorum. Dolayısıyla sürekli farklı sonuçlar çıkarmaya başlıyorum

Renk ve doku tercihleriniz neler?
Ben tasarımlarımda farklı malzemeleri bir arada kullanmayı tercih ediyorum. Özellikle ahşabı ve onun verdiği sıcaklığı çok seviyorum. Hemen hemen her ürünümde ahşabı kullanırım. Ayrıca metalin verdiği soğukluk hissini de başka hiçbir şey de bulamıyorum. Bunların dışında deri, keçe ve yün kullanıyorum.

Tasarımlarını beğendiğiniz isimler var mı?
Yurtdışında bulunan ve bizim burada markalarını temsil ettiğimiz firmalarda çalışan çok önemli tasarımcılar var. Bunların içinde benim en beğendiğim Avustralyalı Campana kardeşler. Doğadaki herhangi bir şeyden yola çıkarak oldukça farklı işlere imza atıyorlar.

Son zamanlarda ilginizi çeken bir ürün tasarımına rastladınız mı?
“Mummy” isimli bir sandalye gördüm ve çok beğendim. Tasarımcı, basit bir sandalyeyi mumya gibi sarmış ve ürünün adı da “Mumya” koymuş. Çıkış noktası ve fikir güzel. Zaten bir şeyin güzel olup olmaması göreceli bir kavramdır. Önemli olan dikkati çekip çekmediğidir. Görünce insanın yüzündeki ifadeyi değiştiriyorsa orijinal bir iş olmuş demektir.

Tasarımlarınız arasından tarzınızı en iyi yansıtanı seçmenizi istersek bu hangisi olurdu?
Oturma grubu olarak “Palet”i, Design-less koleksiyonundansa “Tarhu”isimli aynayı seçerdim.

 

 

 

 

Bir cevap yazın